Diskuze

Příspěvky | Podpořte Láďu Hanáka - Technika


Nový příspěvek


Olivierovo auto naštěstí žádné dětské nemoci nemělo, vše fungovalo od začátku dobře. Spolupráce s ním byla také bezproblémová, snad jen pár věcí, které si na autě dodělával sám, se mi nelíbilo, ale spíš z hlediska vzhledu, než funkčnosti.

L.H. 25. 10. 2011 7:18:24

Olivier Dufour mistr Evropy.

Vloni devátý muž mistrovství,  letos první!

To je známka, že vše fungovalo jak by mělo.

Gratuluji.

 

Ještě se zeptám, bylo "pár" dětských nemocí stroje, nebo se všechno povedlo hned napoprvé?

Chápu, že člověk se pořád učí, přichází na něco nového, určitě je pořád co vylepšovat nebo zdokonalovat.

Jak fungovala zpětná vazba mezi jezdcem a konstruktérem?

Vrátil bych se ještě k otázce ceny tohoto stroje.

Řekněme, že dvoumotorová varianta jako taková, je podstatně levnější.

Zajímalo by mě, na kolik přijde "klasická" 16-ti stovka?

Jde jenom o lidskou zvědavost....

Díky

Jarda 14. 10. 2011 10:09:16

Ladi , nějak nefunguje tvoje tel číslo , pošli mě ho pls. na majla dík R. mail : l.loris@seznam.cz maringoťák 22. 9. 2011 15:45:50

Díky a ať se daří. 8. 8. 2011 14:47:42

To Honza: ještě jsem zapomněl - dvoumotorová varianta je možná i ve velké třídě, jak je to v juniorkách bohužel nevím.... L.H. 7. 8. 2011 19:42:36

Dobrý den Františku,

ano, na Berndovo auto jsme dělali pár dílů, ale nejednalo se o nic velkého. Má naše těhlice, náboje kol, brzdové kotouče, řízení a pár kevlarových doplňků. Původní díly od Hakwoorta se mu dost často ničily, takže jsme rádi, že mu teď vše funguje jak má....

L.H. 7. 8. 2011 19:40:39

Honzo, na kolik celkově Dufourova bugina vyšla, si netroufám odhadnout, protože si spoustu drahých dílů (motory, elektronika, hřídele, řetězy atd. dodával sám. Myslím ale, že je to mnohem levnější varianta ve srovnání s klasickou šestnáctistovkou..... L.H. 7. 8. 2011 19:36:33

Dobrý den Láďo,na autokrosovém ME jsem si všimnul že na autě Berna Stubeho je Vaše reklama,předpokládám že se zřejmě konstrukčně podílíte na momentálně nejuspěšnějším autě v ME. Prozradíte o jakou Vaší práci se konkrétně jedná? Je to hřejiví pocit že i na zahraničních autech je znát stopa naší konstrukční školy.Děkuji František

7. 8. 2011 4:48:25

Čau, já bych se chtěl zeptat, pokud to není tajemstvím, na kolik vyšla na Dufourova bugina? A pokud by šlo podle předpisů postavit i bugina o 2 motorech do královský divize a juniorek? Díky Honza Honza 7. 8. 2011 0:48:08

Ahoj Jardo,

auta, která letos jedou v šestnáctistovkách se dvěma motory jsou překvapivě  řešena hodně jednoduše. Motory se používají kompletní, tzn. včetně převodovek a spojek. Z každého motoru jde řetěz na společnou hřídel a z ní pak k zadnímu i přednímu diferenciálu další řetěz. Spojka se ovládá na obou motorech - u pedálu jsou 2 spojkové válce, každý z nich ovládá jeden motor. Řazení je táhlem od řadící páky, které se vzadu rozdvojuje k motorům, takže se řadí na obou motorech současně. Plyn se ovládá podobně - dvěma lanky. Se synchronizací si evidentně nikdo moc hlavu neláme a i tak to funguje celkem obstojně ;-). Pokud by nebylo vše řešeno řetězy, musely by mít motory společnou rozvodovku, tzv.sestup, ze kterého by šel kardan k přednímu i zadnímu diferenciálu, případně by mohl být zadní diferenciál rovnou součástí rozvodovky. Tohle řešení je ale dražší, složitější a v podstatě žádnou obrovskou výhodu nepřinese, takže francouzi raději používají řetězy.....

Hezký den, L.H.

L.H. 29. 7. 2011 12:34:58

Zdravím do Přerova. Láďo, měl bych na Tebe jeden technický dotaz. Zajímám se od mala o autokros (spíše jako divák), a sleduju, že poslední dobou se rozšiřují speciály s dvojitými motocyklovými motory-divize 1600ccm. Chtěl bych se zeptat, jak se synchronizuji 2 motory, tak, aby jely jako jeden? A ještě jeden detail, používají se kompletní motocyklové motory , tzn. se spojkou a  převodovkou? Nebo jde jen o části motorů? S tím, že spojka a převodovka je už společná pro oba. Zajímá mě čistě technické řešení "soustrojí", případně cokoliv kolem mého dotazu. Budu rád za každou odpověď. Vím, že v dávné minulosti (80.léta) dokonce někdo závodil se strojem podobné koncepce. Mám pocit, ze se jednalo o "2x Wartburg".  Bylo to jen na úrovni tehdejšího mistrovství ČSR.  Mockrát díky za odbornou odpověď a mnoho úspěchu v konstruktérské práci. S pozdravem Jarda Nečas

Jarda 26. 7. 2011 12:14:41

Ladislav HANÁK Ladislav HANÁK (ARh+)
mistr Evropy 2007, 2008 ,mistr ČR 2007, vicemistr Evropy 2005, 2006, 2009 v divizi D3A 1600ccm
M E D A I L O N

DISKUZE V PROVOZU
 

Průběžné pořadí ME